Tudi zame je po 9 mesecih prišel čas, da
zapustim Novo Zelandijo. Svoj zadnji dan in pol v Deželi dolgega belega oblaka
sem preživela v Aucklandu. Kljub temu, da sva si to mesto v prvih dveh tednih
najinega potovanja dodobra ogledala je še vedno ostalo nekaj neodkritih
kotičkov, ki so bili kot nalašč za zabijanje časa na moj zadnji dan.
Zjutraj sem poslovila od svojih cimrov in Tom
me je zapeljal do letališča. Prepričana sem bila, da imam polet
Dunedin-Auckland ob 10h, pa se je izkazalo, da je let šele ob 11h. Bravo Urška,
v naslednjih dneh boš že tako čepela po letališčih, zakaj ne bi še v Dunedinu
čakala eno uro več. :) No, še dobro da je bila let kasneje in ne prej kot so si
moji možgani zapomnili. :)
Slovo od južnega otoka |
Pristanek v Aucklandu mi je bil sedaj res že
domač in to letališče poznam verjetno bolje kot marsikatero evropsko. :)
Odločila sem se da svoj velik nahrbtnik shrnai kar na letališču in se v center
mesta podam samo z ročno prtljago. Odločitev se je izkazala za odlično, saj me
je ob prihodu v rezerviran hostel čakalo neprijetno presenečenje. Ure recepcije
so namreč med 9.30-14.30 ter 16.30-21.30, za »check-in« pa moraš poklicat
posebno številko, na katero se mi je nekdo javil šele v 10 poskusu. Seveda se
je odgovor glasil, da recepcija ne dela in da naj pridem nazaj on 16.30. Skoraj
sem znorela. Hostel sem rezervirala preko internetne strani in ta tej strani ni
pisalo nič o razcepljenih urah, temveč zgolj opozorilo, da se recepcija zapre
ob 9.30 in da se moraš prijaviti pred to uro. Najprej sem si bila hvalžena, da
sem svoj 24kg ruzak pustila na letališču in da moram skakati naokrog samo z
ročno prtljago, ki pa še vedno tehta 10kg (jah, računalnik pač nanese).
Vdana v usodo se odpravim proti pristanišču in
se odločim za ogled Voyager Maritime Museum – muzej NZ pomorstva oz. natančenje
zakaj so Kiwiji tako strastni ljubitelji jadranja. Muzej je zelo zanimiv in
prikazuje NZ pomorstvo vse od pristanka Maorov dalje. V prvi sobani si lahko
ogledaš animiran 10min film o čudovitem
raziskovanju, ki je Maore pripeljalo na obale te dežele. Potem sledijo
galerije, kjer so razstavljeni številni pripomočki (od navigacijskih naprav, do
vrvi, vesel,...), makete pomembnih bark, jadrnic in ladij. Poseben del teh
galerij predstavlja tudi razstava o NZ svetilnikih, ki je izredno poučna in
govori čisto o vsem, od tega kje in zakaj sploh postavljati svetilnike,
arhitekture in gradnje le-teh, fizike v
ozadju svetilniške luči do vsakodnevnega življenja svetilniških oskrbnikov. Kot
zanimivost vam lahko povem, da je bila v NZ samo 1 ženska oskrbnica, vsi ostali
so bili moški. Zanimivo bi bilo vedeti kakšno je bilo razmerje drugod po svetu.
:)
Staro... |
za novo? :) |
S to barko je kraljica Elizabeta prišla na svoj prvi in dosedaj zadnji obisk na NZ |
Kje vse najdeš svetilnike po NZ |
V naslednji sobi je predstavljena imigracija
na NZ in kako in koliko časa so ljudje včasih potovali na NZ. Presenetljivo
kako čas napreduje – danes porabimo za pot do NZ (sicer po zraku) približno
24h, okrog leta 1840 je potovanje z
ladjo trajalo polne 3 mesece. Zabavno je
bilo prebirati plakate, ki so jih
obešali po anglosaških deželah in Nizozemski. V 1. polovici 20.stoletja je
namreč NZ imela veliki bum priseljevanja, saj so na veliko oglaševali in
promovirali selitev na NZ in zraven ponujali dobro namestitev in dobro plačano službo.
Verjamem, da bi dandanes marsikdo rad videl tak plakat, predvsem pa bi se nanj z največjim
veseljem odzval. Ob vhodu v prostor lahko dobiš tudi svojo karto za na ladjo in
v času, ko se prebijaš skozi zgodbe imigracije postaneš nekdo drug, npr.
Douglas Mary MS Kain. Na koncu prostora te čaka posebno kolo, ki ga vrtiš
dokler se ne pojavi tvoje ime in tako se lahko pozanimaš kakšna je bila »tvoja
usoda«. Mary se je recimo naselila in ustvarila družino v Hawkes Bay-u in bila
lokalno zelo cenjena babica.
Trimesečna pot v takli kabini (l. 1840) |
Kabina 3.razreda iz začetka 19.stoletja, potovanje je trajalo cca 40dni. |
Plakati, ki se jih danes ne bi branili :) |
Zadnja sobana pa je raj za vse jadralske
navdušence (torej bi bilo veliko bolje, da bi si jo ogledal Pavel in ne jaz).
Posvečena je prvemu izmed Kiwi jadralcev, Sir Peter Blake. Pod njegovim
vodstvom je leta 1995 namreč NZ prvič osvojila America's Cup s super jadrnico imenovano
Black Magic (model NZL-32). Jadrnica je
razstavljena v muzeju v svoji naravni velikosti, prav tako je možno videti
repliko AC pokala. Poleg tega je bil Sir Peter Blake zaslužen tudi za številne
druge nagarde in rekorde v svetu jadranja. Svojo uspešno pot je žal prezgodaj zaključil nekje v porečju Amazonke, kjer so ga
v roke dobili domorodci. Za kaj več o Sir Peter Blake pa dajte malce pogooglat.
:)
Poleg NZL-32 se lahko v teh prostorih poučiš
veliko o jadranju na NZ in vseh pomembnih trofejah, ki so jih Kiwiji osvojili
tekom let. Za resnične navdušence lahko na simulatorjih sam preizkusiš svoje krmarske
sposobnosti, poskusiš zasnovati svojo virtualno jadrnico in se preizkusiš v
virtualni jadralni regati.
zmagovalna Black Magic aka NZL-32 |
Replika pokala America's Cup |
Z obiskom muzeja pa se jadralski pridih mojega
dne še zadavnaj ni končal, pravzaprav se je komaj dobro začel. Že prejšnji
teden mi je Pavel omenil, da bodo ravno to soboto v pristanišču pokazali na
ogled eno izmed jadrnic Emirates Team New Zealand (ekipa, ki tekmuje v
America's Cup serijah) in da če bom imela preveč časa me lepo prosim, da grem
in vse skupaj malce poslikam. Kako naj odrečem tako lepo prošnjo? :)
Tako sem
se ob 16.30 znašla na pomolu v pristanišču, kjer je bila jadrnica razstavljena,
naokrog pa se je zbiralo ogromno ljudi
kot da se gre za neke vrste prireditev.
In res je bila prireditev, ki je odmevala po celotni NZ, zbranih je bilo
veliko pomembnih Kiwijev (jadralcev in nejadralcev), prireditev je bila
vključena med prve novice vseh večernih informativnih oddaj, v živo pa si nas
jo je ogledalo nekaj tisoč.
New Zealand od daleč |
Jadrnica, ki so jo postavili na ogled ni bila
namreč kar ena jadrnica ekipe Emirates Team New Zealand. Je jadrnica, ki so jo
snovali in izdelovali zadnjih 16 mesecev in bo šla naslednje leto v San
Francisco na tekmovanje America's Cup in je »oh in sploh posebna«, ker take ni
nikjer drugje na svetu. Če hočete vedeti dimenzije in vse ostale za jadranje
pomembne lastnosti, žal sama nisem pravi naslov. Vem samo, da je jadro veliko
toliko kot razpon kril nekega modela letala družbe Emirates in da je daljša kot
običajno (72 feet). In tudi ni bila zgolj postavljena na ogled, ampak je bila
celotna prireditev namenjena njenemu krstu. Ker sem prišla v pristanišče dovolj
zgodaj, sem si pridobila tudi zelo dober razgledni prostor in vse dogajanje
spremljala precej od blizu. Za krst so izdelali poseben katapult, da so lahko
steklenico šampanjca razbili ne da bi pri tem poškodovali jadrnico. Vrv, ki je
to stekelnico dvignila je vleklo 700 prostovoljcev, jadrnico pa je krstila in
poimenovala žena enega izmed najpomembnejših jadrlacev v ekipi, Mandy Barker. Očitno
so vso inovativnost vložili v izdelavo jadrnice, saj je za ime ni ostalo prav
dosti. Jadrnica se imenuje preprosto New Zealand. Krstu je sledil še ognjemet
in zabava se je nadaljevala še pozno v noč.
Posebej zasnovani katapult |
Uradno slovesnost so seveda pričeli Maori. |
Jadralska in ostala NZ smetana (med njimi tudi John Key, NZ premier) |
Pa še posnetek krsta:
Po dveh urah statičnega položaja so me bolele
noge, poleg tega pa je večerni Auckland poskrbel za nič prijetno hladnost in veter,
zato sem bila zelo vesela prihoda v hostel in tople postelje.
Sedaj sem znova in za nekaj časa zadnjič na
aucklandskem letališču in čez dobri 2 uri odrinem na poti proti domači
Sloveniji. To pa še ne pomeni, da je bloga Kiwiland po dolgem in počez tudi
konec.V načrtu je še nekaj objav, tako
da ne ga še prenehat sledit. :)
Do takrat pa lahko rečem le: Nasvidenje Nova
Zelandija, ne preveč jokat za mano (razlaga: zliva se kot iz škafa), hvala za vsa lepa doživetja in ob priliki se znova vrnem! :)
Ni komentarjev:
Objavite komentar